باتوجه به پایداری کرونا در کل کشورهای جهان از جمله ایران، نمی‌شود پیش‌بینی دقیقی از آینده داشت.

بازار سرمایه گزینه اول سرمایه‌گذاری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید

بازار سرمایه گزینه اول سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سعدی، گزینه اول و جذاب سرمایه‌گذاری در کشور را علی‌رغم نوسانات و فراز و فرود قیمت‌ها همچنان بازار سرمایه دانست.

حسین عامریان در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) اظهار داشت: بنده همچنان توصیه و تاکید می‌کنم که اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری دارد، می‌تواند با نگاه بلند مدت در بازار سرمایه حضور داشته و از ظرفیت‌های این بازار به عنوان سپر تورمی بهره‌مند باشد. وی درخصوص موارد تاثیرگذار در بورس گفت: اگر بخواهیم در مورد بازار سرمایه و عوامل اثرگذار بر آن صحبت کنیم، لازم است ابتدا شرایط کلی کشور را بررسی کنیم. بدیهی است که این شرایط بر تمام بازارها از جمله بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

عامریان در ادامه افزود: اگر آخرین گزارش بانک مرکزی درخصوص رشد اقتصادی را نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که در رشد اقتصادی ایران حتی بدون احتساب نفت که طبیعتا تحریم‌ها و محدودیت‌های فروش بر آن اثر داشته، دچار مشکل بوده‌ایم. البته با یک نگاه به گذشته می‌توان گفت نسبت به دوره مشابه قبل، بخش کشاورزی رشد داشته‌است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی عنوان کرد: باتوجه به پایداری کرونا در کل کشورهای جهان از جمله ایران، نمی‌شود پیش‌بینی دقیقی از آینده داشت. همچنین در حالت خوش‌بینانه، پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که اقتصاد حدود ۱.۶% رشد منفی، در حالت بدبینانه حدود ۳.۱% رشد منفی و در حالت میانی حدود ۲.۵% رشد منفی داشته‌ باشد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سعدی سپس به تورم در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: تورم در این بخش در شهریور ماه امسال، بطور متوسط ۵ % رشد داشته ولی در محاسبه نقطه به نقطه شهریور ماه شاهد رشد ۹۱.۷ درصدی بوده‌ایم. اگر چه پیش‌بینی می‌شود که با کندی آهنگ رشد مواجه باشیم اما همچنان پیش‌بینی‌ها صعودی است.

وی ادامه داد: باتوجه به گزارش بانک مرکزی، صادرات ما در بهار ۹۹ تقریبا ۷ میلیارد دلار بوده و وارداتمان ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده ‌است. در حالیکه در بهار ۹۸ صادرات ۲۲ میلیارد دلار بوده اما واردات ۱۰.۳ میلیارد دلار بوده‌است.

عامریان با بیان اینکه در این شرایط بورس یکی از بهترین بازارها بوده‌است و دولت این بازار را با دقت رصد می‌کند افزود: باتوجه به کسری بودجه کشور، یکی از بهترین بازارهایی که دولت می‌توانست از آن طریق بخش زیادی از کسری بودجه خود را تامین کند، بازار سرمایه بود.

وی ادامه داد: مردم برای اینکه بتوانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند به بازار سرمایه روی آوردند که البته بیشتر با تبلیغات سهام عدالت و دارا یکم این اتفاق رخ داد و سهم‌های خوبی هم عرضه شد. از طرفی به دلیل اینکه بازارهای دیگر با رکود همراه بود، بهترین جایی که می‌توانست پول در آن سرازیر شود، بورس بود به همین خاطر، با حجم ورودی بسیار زیادی روبرو شدیم که ارزش معاملات را یکباره به اعداد جدیدی رساند و رکوردهای جدیدی ثبت کرد.

عامریان در ادامه درخصوص پیش‌بینی خود از نرخ دلار هم گفت: تثبیت نرخ دلار منوط به انجام تجارت بین‌الملل است و این عامل نیز خود وابسته به کاهش فشار تحریم‌ و آنچه که تجارت بین‌الملل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتخابات آمریکا است.

وی افزود: سناریوهای مختلفی در این خصوص مطرح است ولی چه ترامپ چه بایدن انتخاب شوند، برای ما تفاوت چندانی ندارد ولی در هر حالپیشبینی می‌شود که در دور جدید در بحث تحریم‌ها گشایش‌هایی داشته‌باشیم.

عامریان در ادامه درخصوص پیش‌بینی خود از نرخ دلار هم گفت: تثبیت نرخ دلار منوط به انجام تجارت بین‌الملل است و این عامل نیز خود وابسته به کاهش فشار تحریم‌ و آنچه که تجارت بین‌الملل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتخابات آمریکا است.

این کارشناس بازار در پایان اظهار داشت: بنده همچنان توصیه و تاکید دارم که اگر گسی قصد سرمایه‌گذاری دارد، می‌تواند با نگاه بلندمدت در بازار سرمایه حضور داشته‌باشد همچنین باتوجه به اینکه ارز ترجیهی حذف شده‌است صنایع مخابرات و رایانه و صنایع دارویی گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. از طرفی هم می‌توان به صنایع پالایشی و پتروشیمی اشاره کرد و با توجه به اخبار خوبی که در شرکت‌ها وجود دارد، این صنایع گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد ؟
ارسال دیدگاه
مطالب مرتبط
شرکت های هم‌گروه